Data:

wtorek, 28 września 2010

Efekty specjalne i małe problemy

Jakiś czas temu znalazłem w sieci stronę o animacji poklatkowej, na której umieszczono do pobrania za darmo efekty specjalne w postaci plików filmowych MOV przedstawiających wystrzały i wybuchy.
Paczka z efektami waży ok. 330 mb. Pobrać można ją tutaj.
Chciałem się tym trochę pobawić, ale okalało się, że nie będzie to takie proste…
Pinnacle Studio 11 Plus nie czyta plików MOV.
No to trzeba skonwertować do jakiegoś „jadalnego” formatu. Pobrałem kilka programików, ale tylko plik wypuszczony przez Any Video Converter nadawał się do użytku – pliki z pozostałych programów albo nie były akceptowane przez Pinnacle Studio albo gotowy film w miejscu gdzie efekt się miał pojawiać wyświetlał zielony ekran.
Jednak to nie koniec kłopotów. Otóż plik z Any Video Convertera nie zawiera dźwięku i przez to jakimś dziwnym sposobem Pinnacle zapisując gotowy film wycina pliki audio w miejscu zastosowania tego efektu…
Ale gotowy plik wrzuciłem do Windows Movie Makera (ten w XP) i tam podłożyłem dźwięki po czym zapisałem gotowy plik. I nareszcie zadziałało! Ta sama operacja w Pinnacle niestety się nie udała.
Jeśli ktoś zna tego typu problemy i wie jak sobie z nimi lepiej poradzić to bardzo proszę o pozostawienie rady w komentarzu. Taką samą prośbę mam do wszystkich, którzy wiedzą skąd zdobyć za darmo i legalnie takie efekty ale w innym formacie niż MOV.
Poniżej gotowy efekt mojej pracy. Zdjęcia robione przed chwilą na szybko i tak samo na szybko wszystko zmontowane. Tylko na potrzeby testu, więc w założeniach nie miało być to piękne i dokładne ;)






Test efektów specjalnych
Załadowane przez: Adalbertus_Gabriel. - Pełny sezon i wszystkie odcinki online.

Czy warto poświęcać aż tyle czasu i pracy?
Jeśli macie program obsługujący pliki MOV to będzie wam łatwiej i nie ma problemu.
Ale jeśli jesteście w sytuacji takiej jak ja to moim zdaniem przy częstym tworzeniu tego typu filmików można wykorzystać tradycyjne metody czyli plastelina,wata, odpowiednie klocki lub dodawanie efektów w programie graficznym- i też będzie fajnie wyglądało.
Wspomnę jeszcze o tym, że WMM wywalił się przy próbie dopasowywania dźwięku niwecząc efekty żmudnego przycinania plików- dlatego w powyższym filmie jest mały błąd w synchronizacji wystrzałów ze zdjęciem, a nie chciało mi się już tego zmieniać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W komentarzu możesz zadać mi pytanie, rozpocząć rozmowę z innymi czytelnikami, wnieść coś nowego do danego tekstu, zwrócić mi uwagę na jakiś błąd, czy zwyczajnie wyrazić swoją opinię.

Komentując zawsze zachowuj kulturę i traktuj innych tak jak sam byś chciał być traktowany. Po drugiej stronie siedzą prawdziwi ludzie.